28. siječnja 2010.

Air Berlin obnavlja linije TUIfly-a i iz Hanovera

Nakon što je Air Berlin već preuzeo prošlogodišnje linije od TUIfly-a iz Kölna, Münchena i Stuttgarta za Hrvtasku, linije iz Hanover-a za ljeto 2010 uvodi u prodaju tek sada. Tako će Air Berlin povezivati Dubrovnik i Hanover 2 puta tjedno, što znači isti broj letova kao i TUIfly prošle godine, ali će letjeti drugim danima (1-3----), dok će linija izmedju Rijeke i Hanovera imati jedan let tjedno manje na 2 leta tjedno (--34---). Ipak u oba slučaja se radi o značajno manjem broju letova za cijelu sezonu, jer u usporedbi s prošlom godinom Air Berlin će na ove dvije linije letjeti samo 2 mjeseca, u srpnju i kolovozu, dok TUIfly je prošle godine letio 6 mjeseci, od početka svibnja do kraja listopada.

26. siječnja 2010.

Otvorena nova linija izmedju Rijeke i Skopja

U organizaciji riječke tvrtke GAT Executive jučer je svečano otvorena prva linija koja će povezivati Rijeku i Skopje 2 puta tjedno (1---5--). Radi se o redovnoj charter liniji koja je planirana tokom cijele godine. Linija je u on-line prodaji kod Ticket Agenta. Na liniji će letjeti zrakoplov Boeing 737-300 makedonskog zrakoplovnog prijevoznika Airlift Service koji je u vlasništvu njemačkog turoperatora Skywings International. GAT Executive ima u planu dalje raditi na regionalnom povezivanju Rijeke i ostalih gradova u regiji.

Nova ukidanja ljetnih sezonskih linija

Croatia Airlines dodatno ukida još 4 sezonske ljetne linije. Radi se o ukidanju linije izmedju Rijeke i London-a (Heathrow) koja je letjela jednom tjedno. Ukidanjem ove linije Croatia Airlines u potpunosti napušta riječku zračnu luku. Druga sezonska linija koja je ukinuta je linija izmedju Zagreba i Götebora (2 puta tjedno) koja je bila u suradnji sa agencijom Scandjet. Ostale dvije ukinute linije su povezivale Dubrovnik i Pulu za London (Gatwick). Već početkom objave ljetnog reda letenja pored spomenutih linija za iduće ljeto su bile ukinute sezonske linije iz Pule za Pariz (2 puta tjedno), iz Dubrovnika za Amsterdam (jednom tjedno) te izmedju Zagreba i Osijeka (jednom tjedno). Novonajavljena linija izmedju Zagreba i Beograda izddžala je u redu letenja svega par tjedana. U ovom trenutku jedina nova najavljena linija je izmedju Zagreba i Atene tri puta tjedno (-2-4--7).

Malmö Aviation za Split iz Norrköpinga

Švedski regionalni zrakoplovni prijevoznik Malmö Aviation uvodi u organizaciji agencije Scandjet 2 dodatne charter linije za Split. Radi se o novoj liniji izmedju Splita i Norrköpinga, što je ujedno i prva linija iz Norrköpinga za Hrvatsku, te o drugoj charter rotaciji tjedno izmedju Splita i Malmöa. (Jednu rotaciju tjedno Malmö već nekoliko godina prometuje za agenciju Apollo). Obje linije će biti subotom (-----6-) zrakoplovima BAe ARJ-100. Ukupno na charterima u organizaciji Apolla i Scandjeta zrakoplovi Malmö Aviationa će slijetati svake subote u Splitu čak 6 puta iz Göteborga, Kopenhagena, Malmöa i Norrköpinga.

Više letova izmedju Splita i Nürnberga

Druga najveća zrakoplovna tvrtka u Njemačkoj Air Berlin provećala je broj letova na ruti izmedju Splita i Nürnberga na 2 leta tjedno (--3--6-). Na liniji će letjeti zrakoplovi Bombardier Q400.

20. siječnja 2010.

Danube Wings otvorio prodaju za ljeto 2010

Slovačka zrakoplovna tvrtka Danube Wings počela je s prodajom ljetnih sezonskih letova za Hrvatsku. DanubeWings zadržava sve rute koje je prošle godine otvorio za Hrvatsku. Tako će Rijeku i Košice povezivati bez izmjena jednom tjedno (---4---), Split i Bratislavu sa 2 leta tjedno više nego prošle godine (---4-6-, subotom 2x), Split i Poprad, jednom tjedno (-----6-), subotom umjesto petkom, te Zadar i Bratislavu dva puta tjedno (----5-7), petkom i nedjeljom umjesto srijedom i subotom.
Nažalost s obzirom da je slovačko tržište na kraju prošlogodišnje sezone napustio SkyEurope, ipak se ne radi o pojačanju zrakoplovnih linija izmedju Slovačke i Hrvatske. Dodatnim tjednim letovima izmedju Splita i Bratislave Danube Wings zapravo preuzima letove koje je SkyEurope prošle godine prometovao, dok za povezivanje Dubrovnika i Bratislave umjesto propalog SkyEurope-a za sada nema najava.

14. siječnja 2010.

Dubrovnik Airline - planovi za ovu godinu

Zrakoplovna kompanija Dubrovnik Airline iznajmila je svoja dva aviona novoj makedonskoj aviokompaniji Mont Air koja treba zaživjeti do kraja ovoga mjeseca. Stoga će Dubrovnik Airline već u ovoj godini unajmiti još jedan zrakoplov, ovaj put Airbus 320 koji ima približno jednak broj sjedala kao i avioni Dubrovnik Airlinea. Opširnije Poslovni dnevnik ...

11. siječnja 2010.

Germanwings uvodi 4 nove linije za Hrvatsku iz nove baze u Hanoveru

Njemački niskotarifni zrakoplovni prijevoznik Germanwings u sklopu otvaranja svoje nove baze u Hanoveru uvodi i 4 nove linije za Hrvatsku. Od 27. travnja će Germanwings povezivati Hanover sa Splitom i Zagrebom, obje linije 3 puta tjedno istim danima (-2-4-6-), od 1. svibnja Hanover i Zadar jednom tjedno (-----6-), te dan kasnije, od 2. svibnja Hanover i Dubrovnik takodjer jednom tjedno (------7). Na linijama Germanwingsa lete zrakoplovi Airbus A319.
Iz Hanovera za Hrvatsku prošle godine letio je TUIfly tri puta tjedno za Rijeku i 2 puta tjedno za Dubrovnik. Linije TUIfly-a preuzeo je ove godine AirBerlin, ali linije iz Hanovera za Hrvatsku nisu ponudjene u prodaji za ovogodišnju ljetnu sezonu.

OLT planira prve linije za Hrvatsku

Njemačka regionalna zrakoplovna trvtka OLT (Ostfriesische Lufttransport) sa sjedištem u Bremenu, prema izvješću za tisak planira otvaranje novih letova prema Hrvatskoj. Detalji su za sada nepoznati. Zrakoplovna tvrtka prometuje iz Bremena 6 redovnih regionalnih ruta po Europi i u floti ima tri zrakoplova Fokker F-100, tri Saaba S-2000, jednog Saaba SF-340A, tri Fairchilda Metroliner i nekoliko manjih zrakoplova s kojima povezuje njemačke otoke u sjevernom moru. Do sada nisu se bavili rutama prema mediteranskim ljetovalištima.

7. siječnja 2010.

Aeroflot - dvostruko više letova za Split

Ruski nacionalni prijevoznik Aeroflot pojačava liniju izmedju Splita i Moskve (zračna luka Šeremetjevo) sa dvostruko više tjednih letova. Tako će Aeroflot od 27. svibnja povezivati 2 grada čak 4 puta tjedno (-2-4-67) zrakoplovima Airbus A320.
Linija izmedju Zagreba i Moskve (Šeremetjevo) do 20. lipnja nastavlja s 4 leta tjedno (1-3-5-7) kao u zimskom redu letenja a od tog datuma će letjeti svakodnevno.

Intersky uvodi odredišta s presjedanjem za Zadar

Intersky s novim ljetnim redom letenja uvodi presjedanje u Friedrichshafenu na svojim linijama. Tako su u ponudi nova 3 odredišta s Interskyem prema Zadru. Radi se o Berlinu (Tegel), Hamburgu i Köln / Bonnu.

3. siječnja 2010.

Croatia Airlines 2010 godine, očekivanja i planovi

Croatia Airlines ušla je u 2010 godinu kao punopravni član Star Alliance, čiji je bila regionalni član od prosinca 2004. godine. Star Alliance je krajem prethodne godine ukinuo kategoriju regionalnih članova. Pridruživanjem novog člana, belgijske zrakoplovne tvrtke Brussels Airlines u prosincu 2009 i pridruživanjem ostala dva regionalna člana, slovenskog Adria Airwaysa i finskog Blue 1 u punopravno članstvo je ukupno 26 zrakoplovnih tvrtki u alianci s flotom od 3 993 zrakoplova, 1 077 odredišta u 175 zemalja svijeta, 19 700 dnevnih letova i 458 817 zaposlenika. Croatia Airlines u toj aliansi operira s 12 zrakoplova, prema 28 odredišta u 12 zemalja s 65 dnevnih letova i 1 022 zaposlenika. U pregovorima za ulazak u aliansu su sljedeće zrakoplovne tvrtke: Aegean Airlines (Grčka), Air India, Avianca (Kolumbija), Ethiopean Airlines, TACA Grupa (Salvador), TAM (Brazil) i Transaero (Rusija).
2009 godina će financijski završiti s gubitkom. Nećemo špekulirati o visini gubitka do službenog priopćenja u ožujku, pa bih se htio osvrnuti što očekivati od 2010 godine. Jednom zrakoplovu Airbus A320 u floti ove godine završava najam tako da je očekivan njegov odlazak već u prvom tromjesečju. Ali već krajem zime ili početkom proljeća je očekivan dolazak dvaju novih zrakoplova Bombardier Q400, tako da će ove godine doći bitno ranije nego prošle godine i neće biti potrebno kratkoročno iznamljivati zrakoplove od drugih zrakoplovnih prijevoznika za početak ljetne sezone.
U ljetnu sezonu Croatia Airlines je planirala ulazak sa značajnim izmjenana u redu letenja nego što je to proteklih godina bilo u običaju. U medjunarodnom rezervacijskom sustavu Amadeus već je upisano ovo odredište Atena iz Zagreba, 3 puta tjedno (-2-4--7) od 29. travnja, zrakoplovom Airbus A319. U Amadesu se je na kraće vrijeme pojavilo i drugo novo odredište kojim je Beograd iz Zagreba, 4 puta tjedno (-2-4-67) od 1. svibnja, zrakoplovom Bombardier Q400, ali nedugo nakon njegovog uvodjenja u rezevacijski sustav linija je nestala iz prodaje, tako da je uvodjenje nove linije prema Beogradu upitno.
Najveće promjene su vidljive u prvom redu radi planiranog jednog zrakoplova Airbus A320 manje i 2 nova zrakoplova Bombardier Q400 tako da se na brojnim linijama povećavaju brojevi tjednih frekvencija koje će obavljati zrakoplovi s manjim kapacitetom. To bi trebalo donijeti u prvom redu bolje rezultate u inače dugoročno lošim brojkama u popunjenosti zrakoplova Croatia Airlinesa proteklih godina. Najveće povećanje broja tjednih frekvencija planirano je prema Rimu a to uvodjenjem nova 3 leta tjedno (-2-4--7) koji će letjeti izmedju Zagreba i Rima bez medjuslijetanja u Splitu ili Dubrovniku. Ukupno iz svih hrvatskih odredišta zajedno Croatia Airlines će imati 13 slijetanja u Rimu umjesto dosadašnjih 7. Povećanje frekvencija se odnosi pored linija za Rim i na linije iz Dubrovnika prema Zürichu, iz Splita prema Münchenu, Beču i Zürichu, te iz Zagreba za Brisel, Prištinu i Skopje. Ukinute su linije izmedju Pule i Pariza te izmedju Zagreba i Osijeka. Planirana je i nova code-share suradnja s budućim članom Star Alliance-a grčkim Aegean Airlines-om.
Na drugu stranu iznimno povećanje letova niskotarifne konkurencije za Hrvatsku prema dosadašnjim najavama za ljeto 2010 znatno ozbiljnije ulaze u direktnu konkurenciju s linijama Croatia Airlines-a. U tome je na prvom mjestu Easyjet koji uvodi čak 6 novih linija koje su u izravnoj konkurenciji na letovima prema Splitu i Dubrovniku, ali i Norwegian Air Shuttle koji uvodi novu liniju izmedju Zagreba i Kopenhagena čim postaje druga izravna niskotarifna konkurencija na linijama prema Zagrebu.

Flybe - nova odredišta s presjedanjem

Britanska niskotarifna zrakoplovna tvrtka već oko mjesec dana prodaje svoje sezonske linije za ljeto 2010 prema Hrvatskoj. Najavljeni broj letova je isti kao i prošle godine. Radi se o linijama iz Splita za Birmingham i Southampton (-----6-) te o linijama iz Dubrovnika za Birmingham, Exeter i Southampton (------7). Na svim linijama lete zrakoplovi Embraer ERJ-195. Novo u ponudi su odredišta s presjedanjem a to Belfast (zračna luka George Best) iz Splita te Newcastle iz Dubrovnika.

2. siječnja 2010.

Sun D'or povećava broj letova za Zagreb

Izraelski zrakoplovni prijevoznik Sun D'or Airlines koji je u vlasništvu izraelskog nacionalnog prijevoznika El Al-a povećava broj frekvencija na ruti izmedju Zagreba i Tel Aviva. Tako će zrakoplovi B757-200 ove zrakoplovne tvrtke od lipnja letjeti za Zagreb 2 puta tjedno (---3-5--).

Israir redovno izmedju Dubrovnika i Tel Aviva

Israir, izraelski zrakoplovni prijevoznik koji je u nekoliko proteklih godina prometovao neredovne charter letove izmedju Dubrovnika i Tel Aviva najavljuje za ljeto 2010 redovne letove na toj ruti 2 puta tjedno (---4--7) zrakoplovom Airbus A320.