3. siječnja 2010.

Croatia Airlines 2010 godine, očekivanja i planovi

Croatia Airlines ušla je u 2010 godinu kao punopravni član Star Alliance, čiji je bila regionalni član od prosinca 2004. godine. Star Alliance je krajem prethodne godine ukinuo kategoriju regionalnih članova. Pridruživanjem novog člana, belgijske zrakoplovne tvrtke Brussels Airlines u prosincu 2009 i pridruživanjem ostala dva regionalna člana, slovenskog Adria Airwaysa i finskog Blue 1 u punopravno članstvo je ukupno 26 zrakoplovnih tvrtki u alianci s flotom od 3 993 zrakoplova, 1 077 odredišta u 175 zemalja svijeta, 19 700 dnevnih letova i 458 817 zaposlenika. Croatia Airlines u toj aliansi operira s 12 zrakoplova, prema 28 odredišta u 12 zemalja s 65 dnevnih letova i 1 022 zaposlenika. U pregovorima za ulazak u aliansu su sljedeće zrakoplovne tvrtke: Aegean Airlines (Grčka), Air India, Avianca (Kolumbija), Ethiopean Airlines, TACA Grupa (Salvador), TAM (Brazil) i Transaero (Rusija).
2009 godina će financijski završiti s gubitkom. Nećemo špekulirati o visini gubitka do službenog priopćenja u ožujku, pa bih se htio osvrnuti što očekivati od 2010 godine. Jednom zrakoplovu Airbus A320 u floti ove godine završava najam tako da je očekivan njegov odlazak već u prvom tromjesečju. Ali već krajem zime ili početkom proljeća je očekivan dolazak dvaju novih zrakoplova Bombardier Q400, tako da će ove godine doći bitno ranije nego prošle godine i neće biti potrebno kratkoročno iznamljivati zrakoplove od drugih zrakoplovnih prijevoznika za početak ljetne sezone.
U ljetnu sezonu Croatia Airlines je planirala ulazak sa značajnim izmjenana u redu letenja nego što je to proteklih godina bilo u običaju. U medjunarodnom rezervacijskom sustavu Amadeus već je upisano ovo odredište Atena iz Zagreba, 3 puta tjedno (-2-4--7) od 29. travnja, zrakoplovom Airbus A319. U Amadesu se je na kraće vrijeme pojavilo i drugo novo odredište kojim je Beograd iz Zagreba, 4 puta tjedno (-2-4-67) od 1. svibnja, zrakoplovom Bombardier Q400, ali nedugo nakon njegovog uvodjenja u rezevacijski sustav linija je nestala iz prodaje, tako da je uvodjenje nove linije prema Beogradu upitno.
Najveće promjene su vidljive u prvom redu radi planiranog jednog zrakoplova Airbus A320 manje i 2 nova zrakoplova Bombardier Q400 tako da se na brojnim linijama povećavaju brojevi tjednih frekvencija koje će obavljati zrakoplovi s manjim kapacitetom. To bi trebalo donijeti u prvom redu bolje rezultate u inače dugoročno lošim brojkama u popunjenosti zrakoplova Croatia Airlinesa proteklih godina. Najveće povećanje broja tjednih frekvencija planirano je prema Rimu a to uvodjenjem nova 3 leta tjedno (-2-4--7) koji će letjeti izmedju Zagreba i Rima bez medjuslijetanja u Splitu ili Dubrovniku. Ukupno iz svih hrvatskih odredišta zajedno Croatia Airlines će imati 13 slijetanja u Rimu umjesto dosadašnjih 7. Povećanje frekvencija se odnosi pored linija za Rim i na linije iz Dubrovnika prema Zürichu, iz Splita prema Münchenu, Beču i Zürichu, te iz Zagreba za Brisel, Prištinu i Skopje. Ukinute su linije izmedju Pule i Pariza te izmedju Zagreba i Osijeka. Planirana je i nova code-share suradnja s budućim članom Star Alliance-a grčkim Aegean Airlines-om.
Na drugu stranu iznimno povećanje letova niskotarifne konkurencije za Hrvatsku prema dosadašnjim najavama za ljeto 2010 znatno ozbiljnije ulaze u direktnu konkurenciju s linijama Croatia Airlines-a. U tome je na prvom mjestu Easyjet koji uvodi čak 6 novih linija koje su u izravnoj konkurenciji na letovima prema Splitu i Dubrovniku, ali i Norwegian Air Shuttle koji uvodi novu liniju izmedju Zagreba i Kopenhagena čim postaje druga izravna niskotarifna konkurencija na linijama prema Zagrebu.

Nema komentara:

Objavi komentar